גילוי מרצון

7 02 2021

תנאים לביצוע הליך של גילוי מרצון

המטרה של כל התנאים הקבועים בנוהל גילוי מרצון היא למנוע מצב שבו הנישומים מנסים לנצל את התהליך הזה כדי להתחמק מנקיטת הליכים פליליים נגדם. כפועל יוצא מכך, רשימת התנאים קובעת בראש ובראשונה שחובה לבצע גילוי מרצון באופן כן ומלא ובתום לב. יתרה על כך, הנוהל מאפשר את הגילוי מרצון רק אם במועד הפניה לא נערכה חקירה או בדיקה בעניין המבקש על ידי רשות המיסים – בין אם רק עליו או לגבי בני הזוג ובנות הזוג או חברות שבשליטתו.

יש עוד כמה תנאים שבהם צריך לעמוד על מנת לבצע הליך של גילוי מרצון. נכון להיום, התנאים הם שבמועד הפנייה לא נערכה חקירה גם על ידי משטרת ישראל ושבכלל אין בידי רשות המיסים אף מידע הקשור לדיווחים המתוקנים שאותם הנישומים מבקשים להעביר. בכל מקרה, רשות המיסים רשאית שלא לאשר בקשה של גילוי מרצון אם קיים אצלה מידע שקשור לבקשה – באופן ישיר או בעקיפין.

Tax calculation, budget calculation, accounting, paperwork concept. Top view. Modern flat design graphic elements for web banners, web sites, infographics. Red background. Creative vector illustration

משתלם לעמוד בתנאים של גילוי מרצון

כל התנאים לעיל אמורים לייצר מצב שבו נישומים, עוסקים, יחידים, בעלי תפקידים בתאגידים וכמובן מייצגים שעברו על עבירות המס יתקנו את הדיווחים שלהם ויעבירו דיווחי אמת באופן כנה ובתום לב. מבחינת רשות המיסים, אין מקום להימנע מנקיטת הליכים פלילים נגד מי שלמשל כבר גילה שנפתחה נגדו חקירת מס – ורק עכשיו הוא רוצה לכאורה לבצע הליך של גילוי מרצון כדי לתקן את הדיווחים הכוזבים.

אפשר להבין את האינטרסים של רשות המיסים מאחורי הפעלת נוהל גילוי מרצון וצריך לזכור גם את היתרונות שלו. למרות שנדמה שהתנאים של רשות המיסים מחמירים, משתלם לעמוד בהם אם לא רוצים לעמוד מול הליכים פליליים.


פעולות

Information

כתיבת תגובה