סוגי מעלונים

7 03 2019

הנגישות היא אחד הנושאים החשובים ביותר שיש וכל בית עסק חייב להיות מונגש בימינו. לא תמיד ניתן להקים מעלית ולפעמים אין בה צורך וזה מסביר מדוע המעלונים הפכו להיות חשובים כל כך. זה הזמן להבין מדוע המעלונים משפרים את חיי הנכה ואיזו תחושה מעלון אחד קטן יכול להעניק לו.

כדי שהנכה ירגיש עצמאי

מעלונים יכולים להיות שיפור אדיר לחיי הנכה כיוון שהוא יכול להרגיש עצמאי לחלוטין. בין אם מותקן בבית מעלון מדרגות ובין אם מותקנים מעלונים אנכיים שמשמשים כמו מעלית, הנכה יכול לעלות לקומה הגבוהה בבית או גרמי מדרגות שבהם הוא נתקל באמצע השגרה במוסדות ובעסקים, והוא יכול להגיע בכוחות עצמו אלא הצד השני. זה אולי נשמע לכם הבדל קטן אך זה הבדל גדול מאוד בחייו של הנכה שכל הזמן צריך עזרה מאנשים כדי להגיע אל המקומות הגבוהים.

כדי לשפר את חיי כולם

לא רק החיים של הנכה ישתפרו עם מעלונים אלא החיים של כל בני המשפחה שלו. כאשר בן המשפחה שלנו נכה אנו צריכים לסייע לו בכל דבר שקשור לעלייה בגובה ואפילו כמה מדרגות ספורות יכולות להיות בעייתיות עבורו. אחרי שנתקין מעלון בבית לא נצטרך לעזור לו יותר והוא לא יהיה נטל. כך הנכה או בעל המוגבלות לא ירגיש לא טוב עם עצמו, תחושה נפוצה בקב נכים ובעלי מוגבלויות בשל בני משפחתם והנכונות שלהם לעזור.

כדי שכולם יהיו שווים

מעלונים נותנים לכולם תחושה שווה. יש חוסר שוויון גדול מאוד בין אוכלוסיות מסוימות ובעיקר בין האוכלוסיות ממעמד הביניים והמעמד העליון לבין האוכלוסיות המוחלשות, ונדמה שהפער הזה רק גדל. גם אוכלוסיית הנכים סובלת מאוד מקיפוח אך בזכות חוקי נגישות והמצאות כמו מעלונים, תחום זה נהיה שווה יותר.


פעולות

Information

כתיבת תגובה