מחירי העברה לפי המחיר המקובל בשוק

2 06 2021

מה כדאי לדעת לפני שקובעים מחירי העברה?

קביעת מחירי העברה בין חברות קשורות ששייכות לאותה קבוצה היא פעולה רגישה. קודם כל, מחירי העברה יקבעו את חבות המס של הקבוצה. אז אם רוצים לצמצם את חבות המס כחוק, חשוב מאוד לדעת איך לעשות את זה. בשביל לצמצם את חבות המס, כדאי למשל לבדוק מה גובה המס בכל מדינה שבה פעילה אחת החברות הקשורות. לחילופין, ניתן לבדוק האם מוטלים מיסים מיוחדים על שירותים לעומת מוצרים, על העברת ידע לעומת שימוש בקניין רוחני או על כל עסקה אחרת שמבוצעת בין חברות קשורות,

שנית, רצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לקבוע מחירי העברה לפי המחיר המקובל בשוק. אמנם נציגים של חברות קשורות אמורים להכיר טוב יותר מכל אחד אחר את המחיר המקובל לשירות או למוצר שהם מוכרים, אבל זה לא אומר שהם מביאים בחשבון את היבטי המיסוי. בשביל להתייחס נכון אל היבטי המיסוי, יכול להיות שלא תהיה ברירה אלא להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס.

tax preparation service

למה להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי מחירי העברה?

התייעצות עם בעלי מקצוע טרם קביעת מחירי העברה יכולה לסייע למנוע סנקציות של רשויות המס. במילים אחרות, התייעצות עם רואה חשבון או יועץ מס היא חלק מארגז כלים אקטיבי שאותו מפעילים כדי למנוע תקיפה של רשויות המס ועל מנת לבצע גם עסקאות בינלאומיות בצורה חוקית ומבוססת.

מעבר לכך, התייעצות עם בעלי מקצוע לגבי קביעת מחירי העברה יכולה לסייע לבחון האם העסקאות בוצעו באותם תנאים כמו עסקאות עם צדדים שלישיים. כאשר בעלי מקצוע חיצוניים מעורבים בתהליך של קביעת מחירי העברה, אפשר לדעת האם בוצעו מניפולציות להעברת רווחים ולברר את החוקיות שלהן.


פעולות

Information

כתיבת תגובה