גילוי מרצון

31 12 2014

גילוי מרצון

גילוי מרצון הוא נוהל של רשות המסים אשר מאפשרת לאזרחים להצהיר על הכנסותיהם השונות עליהם לא דיווחו. כל אזרח מחויב להצהיר על ההכנסות השונות שלו, גם מקורות ההכנסה הם מחוץ לגבולות המדינה. גילוי מרצון זו הפעולה של הצהרת ההכנסות וכשהיא נעשית ביוזמה של האזרח בעל ההכנסות. אם יש לך הכנסות שמקורן מעבר לים ועוד לא הצהרת עליהן, מומלץ מאד שתעשה זאת ואם יש לך ספקות לגבי התהליך או שיש לך הכנסות כבר זמן רב ועוד לא הצהרת עליהן, מומלץ שתתייעץ עם רואה חשבון ותברר אודות הנוהל ומהם הצעדים הטובים ביותר לבצע אותו.

north_piano_3990

הליך ההצהרה

יש להבין כי אי הצהרה על הכנסות היא עבירה פלילית ואין זה משנה האם אתם עצמאיים, משכירים דירות או אם מקור ההכנסה אינו בארץ. רשות המסים מאפשרת לכם לבצע גילוי מרצון על ההכנסות שלכם ולהימנע מביצוע ערבה פלילית או הימנעות מהאשמות פליליות על ידי הרשות.

קנסות

רבים רוצים לדעת האם גילוי מרצון ימנע מהם לשלם מסים עבור הצהרות שלא הצהירו עליהן. כאן יש להיות זהירים בתשובה ולענות כי כל מקרה לגופו ואם לא הצהרתם על הכנסה שהיתה לכם כדאי מאד שתיקחו לצידכם רואה חשבון מנוסה בתחום. בכל מקרה ניתן לשער שתצטרכו לשלם את המס הנדרש על ההכנסות לפי החוק, אך לגבי הקנסות השונות יש להתייעץ על כל מקרה בנפרד.

רצון טוב

גילוי מרצון חייב להיעשות מתוך רצונו של המצהיר ובתום לב. הפניה לביצוע ההצהרה אפשרית במידה ואין כל פעולה בעבר של רשות המסים כנגד האזרח לרבות שלא נעשתה בדיקה או חקירה של הרשות. בכל מקרה של חשש, אי ידיעת החוק או רצון להצהיר על הכנסות תוכלו גם לקחת איש מקצוע שיסייע לכם בהליך.


פעולות

Information

כתיבת תגובה