בתים בכפר סבא

23 08 2011

בתים בכפר סבא – כללי

בשנים האחרונות, בעקבות עליית מחירי הדירות החדה במרכז הארץ והעלייה הדרמטית בביקושים למגורים באזור השרון, הפכה כפר סבא לפנינת הנדל"ן הנחשקת ביותר בשוק.

זה בא לידי ביטוי בתנופת הבנייה הנרחבת (השכונה הירוקה הראשונה בארץ), בפרויקטים החדשים של הקבלנים המובילים בארץ (האחים גינדי, א.זיתוני, קרסו נדל"ן, בוני התיכון ועוד) וברמת המחירים שמתחילה להדביק פערים אל הרמה התל אביבית (דירת 4 חדרים בכפר סבא נמכרת היום בכ- 1.5 מיליון שקל ומעלה).

כן, היום מחירי בתים בכפר סבא כבר לא זולים וכבר לא נמצאים בהישג ידם של זוגות צעירים. הרי עד לפני פרוץ המשבר הגלובאלי ב- 2008, כפר סבא היוותה אלטרנטיבה ראויה לתל אביב או הרצליה: דירת 4 חדרים מרווחת עלתה כמיליון שקל בלבד.

 בתים בכפר סבא

בתים בכפר סבא – מצב השוק

שוק הנדל"ן בכפר סבא זכה בשנים האחרונות לפריחה מחודשת, במהלכה קמו בעיר מספר שכונות חדשות, עשרות פרויקטים חדשים למגורים ותעסוקה, שופרו תשתיות עירוניות ונבנו מוסדות חינוך ופנאי חדשים. גם הנגישות לצירי תחבורה שופרה פלאים: כביש 531 , 6 וכביש 4, קרבה ונגישות לרכבת ותחבורה ציבורית סדירה.

גם האוכלוסייה המתגוררת כיום בעיר מאופיינת כבעלת מעמד סוציו-אקונומי גבוה. זאת בעיקר כי בשנים האחרונות לא נבנו בכפר סבא דירות קטנות בנות 3 חדרים אלא דירות 4-6 חדרים שמחיריהן לא נגישים למשפחות מעוטות יכולת. כתוצאה מכך, כל מי שמחפש היום בתים בכפר סבא צריכים להכין  לא פחות מ- 1.7 מיליון שקל.

בתים בכפר סבא – דירות להשקעה

פעילותם של משקיעי הנדל"ן, שהוו בין השנים 2008-1010 למעלה מ- 30% מסך נתח שוק הרוכשים בארץ ובכך גם גרמו לעליות מחירי הדירות החדות, בלטה מאוד גם בכפר סבא.

מפני שעד לא מזמן ניתן עוד היה למצוא בעיר מציאות ממש כדאיות: דירת 3 חדרים הקרובה למכללת כפר סבא – 600 אלף שקל המניבה תשואה שנתית של כ- 8%. השקעה בהחלט כדאית שקרצה לרבים מהמשקיעים. אומנם היום, לאחר שהמחירים עלו התשואות ירדו לכ- 4.5%.

בתים בכפר סבא – היכן קונים

האזורים המבוקשים ביותר לקניית בתים בכפר סבא הם האזורים החדשים של העיר כמו שכונת כפר סבא הירוקה, שנבחרה לשכונת המגורים הירוקה הראשונה והיחידה בישראל, שכונת הדרים החדשה, שכונת הפארק ואחרות. המחירים שם מגיעים לכ- 2 מיליון שקל.

לעומת זאת, ניתן גם לקנות דירה או בית באחת השכונות הוותיקות בעיר כמו שכונת סירקין, שכונת הדרים הישנה ואחרות. המחירים בהן זולים יותר וניתן למצוא מציאות שוות.


פעולות

Information

כתיבת תגובה